Plníme úkoly do Recyklohraní (více o úkolech zde:)

1. úkol (2019/2020)

Recyklační zpravodaj.

2. úkol do Recyklohraní (2018/2019)

Úkolem bylo: Vytvořte Baterkožrouta
 
FOTO z plnění úkolu.

1. úkol (2018/2019)

Reklama na třídění baterek a elektra
 
FOTO z plnění úkolu.

2. úkol (2017/2018)

Krok za krokem.
 
Úkolem bylo zmapovat sběrná místa v obci, zjistit otvírací dobu sběrného dvora, vytvořit plošnou mapu nebo 3D mapu obce s polohou sběrných míst.
Jako bonusový úkol bylo vytvoření fotoreportáže z plnění úkolu. 
ZDE jsou fotografie:

1. úkol (2017/2018)

Vydržím víc a posloužím déle!
 
Žáci si uvědomili rozdíl mezi akumulátorem a baterií, co je šetrnější pro životní prostředí, kde použité baterie odevzdávat. Vytvořili koláž dvojic věcí: těch, které fungují na baterie a těch, kterým k fungování stačí mechanický nebo ruční pohon. 

4. úkol (2016/2017)

Tajemství červené krabičky
 
Děti měly za úkol vyrobit konejner na drobné elektro a zopakovat si, které věci do něj patří a které do tohoto kontejneru nepatří.
 
 

3. úkol (2016/2017)

Zatočte s vodou či větrem
 
Prvním úkolem bylo sestrojit si svůj větrník. Druhým úkolem bylo vytvoření plakátu, který by přesvědčil lidi o sběru starých věcí a jejich odevzdávání do správných kontejnerů, protože je z nich možno vyrobit věci nové. FOTO:
 
 

2. úkol (2016/2017)

Staň se tiskařem aneb dostaň písmo na papír!

 

Děti měly přes kopírovací papír vyluštit tajnou zprávu týkající se nutnosti sbírat a recyklovat použité tonery do tiskáren a kopírek, pomocí výpočtů slovních úloh zjistit, co vše se používá při výrobě nových tonerů. 

Body jsme získali také za to, že se naše škola zaregistrovala do programu Cart4Future a obdržela sběrný box na použité tonery.

FOTO:

 ZDE  si můžete přečíst znění tajné zprávy, pokud je špatně čitelná z fotografie

1. úkol (2016/2017)

Pátrejte s baterkou aneb lovíme baterie

Děti si zopakovaly, kde všude se baterie nacházejí a také prozkoumaly mapové webové rozhraní společnosti Ecobat. Na adrese mapa.ecobat.cz je totiž mapový vyhledávač, kde se dají vyhledat veřejná sběrná místa pro baterie.

Děti musely shromáždit dostatečné množství vybitých baterií, s jejichž pomocí tvořili obrys ČR. Podle věku měly děti tvořit různé velikosti obrysu mapy ČR. Zatímco nejmenší se pouštěli do formátu A3, starší už museli přidat do mapy krajská města a nejstarší tvořili mapu velikosti od 1 metru s vyznačením nejen krajských měst, ale i své školy.

FOTO:

3. úkol (2015/2016)

V rámci bádání zahájíme pátrání
Úkolem bylo seznámit se s funkcí elektrospotřebičů ve školní kuchyni, 
připomenout si nutnost  recyklace
elektrospotřebičů a vyplnit pracovní listy.
 

2. úkol (2015/2016)

Od mávání k mobilu, od energie k pohybu 
Úkolem bylo vyrobit telefon z kelímků od jogurtů a nitě, vyplnit pracovní listy.

1. úkol (2015/2016)

Kam s ní? Kdo to ví? 
Úkol byl: vyplnění kvízu, vytvoření plakátu o konání sběru baterií a fotografie z některého sběrného místa v obci.
 
 
 

3. úkol (2014/2015)

Světlo
 
Žáci říkali své zkušenosti s fotografováním, co je při pořizování snímků důležité (fotoaparát, světlo, baterie, paměťová karta ...),
dále měli vyjmenovat různé věci, co vydávají světlo.
Úkolem bylo namalovat obraz, který zachycuje čtyři různé druhy světla. 
Zde se můžete podívat na výsledek:

2. úkol (2014/2015)

Black out
 
Úkolem bylo připravit  jednoduché  pokrmy a následně malou oslavu bez použití elektrospotřebičů. Po skončení oslavy následoval úklid odpadků, jejich  roztřídění a odnesení do správných kontejnerů.
Fotografie z plnění úkolu najdete zde:
 
 
 
 

1. úkol (2014/2015)

Ovocná výzva
 
Částí úkolu bylo přijít na to, jak by mohly děti „rozchodit“ vysílačku s vybitou baterií pouze za pomoci věcí z kufříku. Všichni přišli na to, že za pomoci ovoce, mincí, hřebíků a drátů lze sestavit jednoduchý galvanický článek, který nahradí baterii. Dalším úkolem bylo zjistit volací kód. Ten žáci získali správným zodpovězením otázek v kvízu.